Julmys i Stockholm

Hellu! Har haft en otroligt mysig dag i Sthlm tillsammans med Sofie. Det har rullat på med julklapparna ;) Skönt! Har inte alls många att köpa egentligen, men det svåra är vad man ska köpa. Är helnöjd med de jag köpte idag i alla fall!
Myste runt på Nk och beundrade den fina julskyltningen. Det går inte låta bli att få julkänsla när man går där inne eller bara utanför!
Haha, gud vilket velande jag utsatte Sofie för! Drog med min gamla vinterjacka eftersom planen var att jag skulle hitta en ny på Stadium och lämna in min gamla dunis så de kan skicka den vidare till Ryssland, Ukraina, där den behövs :) Hittade en så fin mörkgrön på Bik bok, ja, den var väl så perfekt ungefär som jag målat upp mig att den perfekta jackan skulle vara. Blev dock inget köp där för jag ville inte ta första bästa, hade ju knappt gjort stan än då. Blev två omgångar in på Stadium innan jag bestämde mig för en röd med päls på luvan, så fick jag min gamla inlämnad + 300 kr i rabatt på den nya! Känns så dumt att ha två vinterjackor liksom, när någon där ute behöver den mer än att den hänger i min garderob! Man använder ju ändå bara en och samma jacka när det är som kallast. Dagens goda gärning! ;) Blä. Gör ont i mig att tänka på de som har det svinkallt och inte råd med värme och ett dåligt isolerat hus! En av anledningar till att jag vill bli socionom, vill komma ut på "fältet" och hjälpa till! Se det där lilla som västvärlden hjälper till med & skapa bättre förhållanden! Jag vill göra en insats, en dröm är att jobba för Rädda barnen eller Röda korset.
Ta hand om er där ute!






Namn:

Din mail:

Hemsida/blogg:

Kommentera här:

Spara uppgifter?