Ricinolja

God morgon!
Har varit uppe och stökat här hemma i över en timme. Sitter just nu med en stor kopp te {bra att all mjölk är slut här hemma då går det åt lite te-sorter} och har just knaprat i mig öljäst, haha! Det är ett kosttillskott som innehåller b-vitamin som hjälper till att göra bl.a. hår och naglar starka. La i ricinolja i hårbotten också {som gör att håret ska växa upp till fem cm i månaden istället för en}. Sjukt kladdigt men det gick förvånansvärt bra! Bara att hoppas det funkar nu. Verkar fungera toppen för Linn!
Ska lägga i en vårdande inpackning också, måste bli bättre på det! Minst en gång i veckan. Jag har en väldigt "skör" hårsort. Alltså väldigt tunna, fina strån. Trist, men ska försöka jobba uppbyggande. Ta hand om håret, med rejäla hårinpackningar, slita minimalt på håret genom att bara tvätta det 2-3 gng i veckan {man vänjer av håret och så finns det torrschampo, sjukt bra!}. Bara använda plattång och andra stylingverktyg när jag absolut måste & endast då bara använda lite hårspray också {eftersom det också sliter oerhört på håret}.
Så ja, det är väl min plan, räknar med resultat redan till jul!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen, göra mig iordning lite, slå in paket och sedan ge mig ut på promenad med Anna vid ett-tiden! :}

Mumin!









Namn:

Din mail:

Hemsida/blogg:

Kommentera här:

Spara uppgifter?